بسته تجارت بین الملل, بسته تجارت بین الملل

بسته تجارت بین الملل

کارت بازرگانی ، مجوزی است که دارنده آن چه شخص حقیقی باشد چه شخص حقوقی ، می تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات نماید .این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد ، حق العمل کاری در کمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بر دارد.

اخذ

شرایط صدور:

حداقل بیست ویک سال تمام- کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان- داشتن سه سال سابقه فعالیت تجاری/تولیدی به تأیید دو نفر از اعضای اتاق/مدرک مجوز تولید- داشتن محل کسب(متناسب با رشد فعالیت ) اعم از ملکی/استیجاری- داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهارنامه های ثبتی- داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانکها- مدرک تحصیلی حداقل دیپلم یا مدرک فعالیت مجاز.

پیش نیازها:

داشتن کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی- داشتن پیش ثبت نام کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی- مفاصا حساب مالیاتی ماده186- پیش ثبت نام ارزش افزوده- گواهی حسن اعتبار بانکی- گواهی امضاء- گواهی عدم سوء پیشینه.

مدت اعتبار کارت بازرگانی حسب درخواست متقاضیان از یک تا پنج سال می باشد. در حال حاضر با ایجاد زیر سیستم سامانه صدور کارت بازرگانی هوشمند ، جایگزینی کارت های دفترچه ای قدیمی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.ضمن اینکه در حال حاضر گمرکات کشور و سایر سازمان های ذیربط فقطط به وسیله کارت باززرگانی هوشمند احراز هویت نموده و عملیات های مربوطه را انجام خواهند داد.

تمدید

مراحل تمدید کارت بازرگانی تا حدود زیادی همانند مراحل اخذ اولیه کارت بازرگانی می باشد.به این ترتیب که مدارکی چون حداقل مدرک دیپلم ، حداقل بیست و سه سال سن ، اجاره نامه ، مفاصا حساب دارایی ، حسن اعتبار بانکی ، گواهی عدم سوء پیشینه و کارت پایان خدمت یا معافی مورد نیاز می باشد.

نکته مهم در خصوص تمدید این می باشد که علاوه بر مدارک بالا نیاز به مفاصا حساب بیمه(در خصوص کارت های بازرگانی حقوقی ) و پرداخت مالیات یک در هزار و سه در هزار کارکرد سال قبل می باشد.

آیا می دانید در صورت استیجاری بودن دفتر کار،ارائه اجاره نامه محضری و یا اجاره نامه تمدید شده به همراه کد رهگیری الزامی است؟

در مراحل پذیرش و دریافت کارت بازرگانی حضور مدیر عامل و یا نماینده ایشان به همراه معرفی نامه و لیست بیمه الزامی است

آیا میدانید برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می شود؟؟

بسته تجارت بین المللزمان تقریبی:40روز کاری

ارزش افزوده چیست؟

ارزش افزوده در واقع عبارتست از ثروت اضافه‌ای که توسط شرکت از طریق فرآیند تولید و یا ارایه خدمات ایجاد می‌شود که با کسر نهاده‌های واسطه (مثل هزینه خریدها) از عایدی‌ها به‌دست می‌آید.برای مثال چنانچه قیمت تمام شده یک قرص نان را که شامل آرد و دستمزد و اجاره محل نانوایی  و … است را از قیمت فروش یک قرص نان کم کنیم، به ارزش افزوده یک قرص نان دست پیدا خواهیم کرد.محاسبه ارزش افزوده به‌منظور پرهیز از احتساب مضاعف صورت می‌گیرد. به این معنی که ارزش کالاها و خدماتی که به‌عنوان داده‌های واسطه یک فعالیت به‌کار گرفته می‌شود به نوبه خود ستانده یک فرآیند تولید بوده و لازم است از ستانده این فعالیت کسر شود تا ارزش افزوده آن به‌دست آید.بدین ترتیب ارزش افزوده ناخالص عبارت است از ارزش ستانده منهای ارزش مصرف واسطه و ارزش افزوده خالص عبارت از ارزش افزوده ناخالص منهای مصرف سرمایه ثابت.

ارزش افزوده ایجاد شده در شرکت بین افرادی‌که در ایجاد آن سهیم بوده‌اند توزیع می‌شود به‌عبارت دیگر ارزش افزوده به‌صورت دستمزد برای کارکنان، استهلاک برای سرمایه گذاری مجدد تجهیزات،سود برای شرکت، مالیات به دولت و….تسهیم میشود.

مالیات بر ارزش افزوده به عبارت دیگر:

. مالیات بر ارزش افزوده چیست ؟

مالیات بر ارزش افزوده یا VAT چند سالی است که به لیست مالیات های دریافتی توسط نظام مالیاتی کشور اضافه شده است . مالیات بر ارزش افزوده یا ( VAT ) یک مالیات عام است که بر همه کالاها و خدمات مگر کالاها و خدماتی که معاف از مالیات باشند اعمال میشود . مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که از کل مراحل تولید و توزیع کالاها و خدمات دریافت میشود .

هر خدمات یا محصولی که تولید میشود برای تولید آن مراحل مختلفی طی میشود مثلا برای تولید یک مانتو در یک گارگاه مانتو دوزی اول پارچه مانتو توسط تولید کننده پارچه تولید میشود ، نخ برای دوخت مانتو توسط تولید کننده دیگر تهیه میشود ، دگمه و سایر ملزومات یک مانتو هم توسط تولید کننده های دیگر فراهم شده و در نهایت صاحب کارگاه مانتو دوزی ان ها را خریداری و مانتو دوخته میشود و بعد مانتو به مغازه دار و درنهایت به خریدار عرضه میشود .

قیمت مانتو در هریک از مراحل بالا افزایش می باید که این افزایش قیمت در واقع به خاطر کاری است که در مراحل مختلف روی مانتو انجام گرفته است . این ارزش اضافی آمده روی مانتو را در مراحل مختلف تولید به بیان ساده ارزش افزوده می گویند .

تعریف ارزش افزوده به بیان ساده:

در واقع ارزش افزوده اختلاف بین ارزش کالاها و خدمات فروخته شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده است . به بیان ساده مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازد و فروشنده نیز باید در دوره های زمانی مشخص آن را به دولت و سارمان امور مالیاتی پرداخت نماید .

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بصورت خود اظهاری در اظهارنامه مالیاتی است که توسط صاحبان کسب و کار و مشاغل باید پرداخت شود . VAT مانند سایر فرایند های اقتصادی دارای معایب و محاسنی برای پرداخت کنندگان می باشد . از مزایای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده این است که در مورد مشاغلی که تحت پوشش مالیاتی قرارگرفتن انها دشوار است ، می تواند اجرا شود و از فرار مالیاتی آنها جلوگیری نماید .

ضمن اینکه VAT درآمد مالیاتی را به میزان قابل توجهی برای دولت افزایش می دهد . استفاده از راهکار پرداخت مالیات ارزش افزوده به نظام مالیاتی کشور کمک می کند که از دقت و سرعت و کارامدی بیشتری برخوردار شود اما اگر کنترل های لازم در دریافت و پرداخت آن صورت نگیرد این نوع مالیات میتواند باعث افزایش تورم هم گردد چرا که با این نوع مالیات قیمت تمام شده فروش در تک تک مراحل تولید افزایش می دهد .

نرخ مالیات بر ارزش افزوده:

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۴ ، نه درصد تعیین گردید . و پرداخت آن به صورت الکترونیکی همراه با اظهار نامه مالیاتی در سال مالی صورت میگیرد . VAT به همه کالاها و خدمات به جز ۱۷ نوع کالا و خدمات که در قانون ذکر شده است تعلق میگیرد . سیگار ۱۲ درصد و سوخت هواپیما ۲۰ درصد باید مالیات ارزش افزوده بپردازند برای سایر کالاها و خدمات همان ۹ درصد می باشد .

VAT مانند سایر موارد مالیاتی دیگر بایستی به طور دقیق در اظهارنامه مالیاتی خوداظهاری شود و تا پایان مهلت مقرر شده برای پرداخت آن اقدام گردد و در صورت عدم پرداخت یا اظهار آن در اظهار نامه مالیاتی برای متخلفین هم جرایمی در نظر گرفته شده است از جمله اینکه ۷۵ درصد میزان مالیات ارزش افزوده را باید جریمه پرداخت کنند .

بنابراین خوداظهاری و تهیه اظهارنامه مالیاتی مطابق با قانون مالیاتی سازمان امور مالیاتی بایستی در موعد مقرر انجام گرفته و ارسال گردد . کارفرمایان و صاحبان مشاغل و کسب و کارها می تواندد برای پیشگیری از جریمه دیر کرد یا ارائه اطلاعات اشتباه و غیر دقیق با موسسات خدمات مالی و حسابداری مشورت نمایند و از آنها کمک بگیرند .

موسسه خدمات مالی محاسبان تلاشگر خبره میتواند در خصوص تهیه اظهارنامه مالیاتی و تعیین مالیات بر ارزش افزوده محاسبات تخصصی را انجام داده و در اختیار کارفرمایان قرار دهد تا از عواقب ناشی ازعدم تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی و عدم پرداخت مالیاتها از جمله VAT جلوگیری شود .

مزایای مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

مالیات بر ارزش افزوده (value-added tax) یا به اختصار VAT برآوردی از ارزش ایجادشده در بنگاه‌های اقتصادی در هر مرحله‌ از فرایند تولید و توزیع است که این کار معمولا با هر بار فروش یا افزودن ارزش به محصول اتفاق می‌افتد. مالیات بر ارزش افزوده بر روی تفاوت میان هزینه‌ی خرید یک دارایی و قیمتی که می‌توان آن را به فروش رساند (یعنی مقدار ارزش اضافه شده به دارایی) وضع می‌شود. تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان معمولا هزینه‌ی مالیات بر ارزش افزوده را در شکل افزایش قیمت بر دوش مصرف‌کننده‌ی نهایی می‌گذارند. مالیات با هر بار دست به دست شدن تا رسیدن به دست مصرف‌کننده به قیمت محصول اضافه می‌شود و در نهایت توسط او پرداخت می‌شود.

از نظر حامیان مالیات بر ارزش افزوده، یکی از بهترین دلایل نهادینه‌سازی مالیات بر ارزش افزوده این است که سیستم با مالیات بستن به مصرف، مردم را به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، به عنوان عنصر مهم یک اقتصاد سالم، تشویق می‌‌کند. در ساختار مالیاتی فعلی آمریکا، شهروندان ۲ بار مالیات بر پس‌انداز می‌پردازند، یکی زمانی که مالیات بر درآمد از چک پرداختی آنها برداشته می‌شود و بعد زمانی که باید برای بهره‌ی دریافتی از پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری مالیات بپردازند. به همین شکل، سیستم مالیاتی موجود در آمریکا شرکت‌ها را به استفاده از تأمین مالی بدهی ترغیب می‌کند که بر اساس آن بهره‌ی پرداختی توسط شرکت قابلیت کسر مالیات دارد. هر سود سهام دریافتی ۲ بار مشمول مالیات می‌شود و به این علت که مالیات بر خرید سرمایه را نمی‌توان به سرعت کسر کرد، هزینه‌ی سرمایه‌گذاری بر روی سرمایه افزایش می‌یابد. اگر شرکتی دارایی‌های بزرگی داشته باشد، باید درآمد بیشتری برای افزایش بازگشت سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران کسب کند که البته همین درآمد نیز مشمول مالیات بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از مزایای مالیات بر ارزش افزوده از نظر حامیان آن این است که این مالیات دارای جریان درآمدی باثبات‌تری است. درآمد مالیاتی در ساختار فعلی آمریکا در نتیجه‌ی تغییر اوضاع اقتصادی دچار نوسان شده و با رکود اقتصادی کاهش و با رونق اقتصادی رشد پیدا می‌کند. در دوران رکود، درآمد ممکن است به قدری افت کند که دولت برای تأمین نیازهای مالی خود از همه‌ی منابع بودجه‌ای خود استفاده کند و بهبود اقتصادی با تأخیر مواجه شود. موافقان مالیات بر ارزش افزوده بر این باور هستند که این نوع مالیات منجر به ثبات مالی و جریان درآمدی بیشتر می‌شود.

حامیان مالیات بر ارزش افزوده، به این مالیات به عنوان یک مکمل مالیاتی نگاه می‌کنند که می‌تواند کسری‌های درآمدی حاصل از مالیات بر درآمدهای شخصی را جبران کند و هچنین اعتقاد دارند که به کارگیری این نوع مالیات ممکن است باعث کاهش کلی نرخ‌های مالیات بر درآمد شود. آنها بر این نکته اصرار دارند که کالاهایی نظیر غذا، دارو و مسکن باید معاف از مالیات باشند تا بر کسانی که باید بخش اعظمی از درآمد خود را صرف تأمین نیازهای اساسی زندگی کنند، فشار مالی وارد نشود. مالیات بر ارزش افزوده باعث می‌شود افرادی که به سرمایه‌گذاری و پس‌انداز می‌پردازند، سود حاصل از سرمایه‌گذاری و پس‌انداز را به خوبی احساس کنند.

مالیات بر ارزش افزوده از نظر تئوری نیاز به هزینه‌های مالیاتی دولتی که بیشتر باعث خالی شدن ذخیره‌ی درآمدی دولت و افزایش بدهی‌های ملی می‌شود را از بین می‌برد. همچنین، از آنجا که مالیات بر ارزش افزوده یک نوع مالیات بر مصرف است، مردم انگیزه‌ی بیشتر برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری درآمد خود پیدا می‌کنند.

مدارک ثبت نام:

*مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده اشخاص حقوقی :

  1. تصویر آگهی ثبت روزنامه رسمی
  2. تصویر آگهی آخرین تغییرات روزنامه رسمی
  3. تصویر آخرین قبض تلفن محل فعالیت
  4. تصویر کارت بازرگانی شخص حقوقی
  5. تصویر پروانه/مجوز فعالیت
  6. تصویر گواهی یا وکالت نامه نماینده قانونی
  7. ثبت نام اینترنتی
  8. اظهارنامه ارزش افزوده
  9. کپی کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره
  10. کپی اساسنامه
  11. کپی برگ تشخیص ،قطعی،اظهارنامه عملکرد

*مدارک لازم جهت تشکیل پرونده اشخاص حقیقی :

  1. تصویر جواز کسب
  2. تصویر شناسنامه و کارت ملی
  3. تصویر آخرین قبض تلفن
  4. تصویر کارت بازرگانی شخص حقیقی
  5. تصویر گواهی یا وکالت نامه نماینده قانونی
  6. ثبت نام اینترنتی
  7. اظهارنامه ارزش افزوده
  8. برگ قطعی ،تشخیص حوزه مالیاتی مشاغل

بسته تجارت بین المللزمان تقریبی 30روز کاری

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی کد16رقمی است که به صورت هوشمند نیز عرضه می شود. کد اقتصادی باید روی تمام فاکتورهای خرید و فروش ثبت شود.ما می توانیم سود را به راحتی به دست آوریم و حساب کتاب های دفتری را می توانیم به صورت دفتری و عینی انجام دهیم و سود دقیق تر و در نهایت مالیات مشخص و دقیقی را پردات نماییم.همچنین اداره ی مالیات می تواند دفاتر قانونی فاکتورها و صورت حساب ها را بررسی کرده و مالیات افراد را به طور دقیق با کمک کد اقتصادی محاسبه کند.بعد از تشکیل پرونده مالیاتی ارجاع به صورت کد اقتصادی داده می شود.

تمام شرکت ها یی که فعالیت های تولید، مونتاژ، واردات،صادرات،خدماتی،توزیع را انجام می دهند باید کد اقتصادی دریافت کنند.کداقتصادی به دو شخص حقیقی و حقوقی تعلق می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای أخذ کد اقتصادی:

1-دریافت دفترچه و تکمیل آن ها(واحد اطلاعات و خدمات اداره­ی دارائی)

2-دریافت فرم های مربوطه و تکمیل آن ها(واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)

3-کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره

4-کپی اساسنامه

5-کپی آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی(2نسخه)

6-کپی اظهار نامه شرکت(و یا شرکتنامه و تقاضا نامه در شرکتهای غیر سهامی)

7کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن

8-کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تأسیس(در صورت موجود بودن)

9-کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تأسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن کپی قرارداد اجاره که به تأیید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.

10-نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیر خانه.

11-پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

از مزایای کد اقتصادی :

1-گرفتن مجوز برای فعالیت های تجاری

2-دادن اظهار نامه های مالیاتی به اداره ی مالیات برای پرداخت مالیات

3-جلوگیری از رقابت و تلاش های ناسالم.

بسته تجارت بین الملل

زمان تقریبی :40روز کار

اجاره یکی از رایج‌ترین قراردادهایی است که در کشور منعقد می‌شود؛ هرچند قانون مدنی به عنوان قانون عام و قانون روابط موجر و مستأجر به عنوان قانون خاص، مهمترین قوانین حاکم در قراردادهای اجاره هستند، برخی افراد، آگاهی چندانی از قوانین نداشته و همین موضوع باعث می‌شود تا گاهی در تنظیم قراردادهای اجاره دچار اشکال شوند.

به گزارش «تابناک» هرچند امروزه بسیاری از قراردادهای اجاره به صورت پیش‌نویس توسط بنگاه‌ها و دفاتر مشاور املاک تنظیم می‌شود، ناآگاهی این گونه مشاوران به موازین حقوقی و نیز بی توجهی طرفین قرارداد به موضوعات حقوقی باعث می‌شود تا اشکالات زیادی در تنظیم این قراردادها حادث شود.

قراردادی که در دفا‌تر اسناد رسمی تنظیم شده و به ثبت رسیده باشد، قرارداد رسمی است. سایر قرارداد‌ها، از جمله قراردادی که در بنگاه معاملات املاک و با استفاده از فرم‌های چاپی اتحادیه تنظیم می‌شود، قرارداد عادی است.

تعریف اجاره در ماده 466 قانون مدنی بیان شده است. در این ماده برای تعریف اجاره گفته شده که اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر مالک منافع عین مستأجر می‌شود. در این حالت اجاره‌دهنده موجر، اجاره‌کننده مستأجر و مورد اجاره عین مستأجر نامیده است.

قوانین ناظر بر عقد اجاره و روابط موجر و مستأجر به تبع تحولات اجتماعی بار‌ها دستخوش تغییر شده است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها، قانون مدنی و قوانین روابط موجر و مستأجر مصوب سال‌های ۱۳۵۶، ۱۳۶۲ و ۱۳۷۶ است. هر رابطه استیجاری ممکن است تحت شمول یکی از این قوانین قرار داشته باشد؛ بنابراین در مورد هر قرارداد اجاره، ضروری است ابتدا قانون حاکم بر آن قرارداد معلوم شود.

«کلیه اماکن اعم از مسکونی، تجاری، محل کسب و پیشه، اماکن آموزشی، خوابگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های دولتی و نظایر آن» که پس از مهر ماه ۱۳۷۶، با قرارداد رسمی یا عادی اجاره داده شود، مشمول قانون روابط موجر و مستأجر 1376  است.

 قراردادی که در دفا‌تر اسناد رسمی تنظیم شده و به ثبت رسیده باشد، قرارداد رسمی است. سایر قرارداد‌ها، از جمله قراردادی که در بنگاه معاملات املاک و با استفاده از فرم‌های چاپی اتحادیه تنظیم می‌شود، قرارداد عادی است. قراردادهای عادی صرفاً در صورتی مشمول قانون سال ۷۶ است که این شرایط را دارا باشد؛

 ۱ – مدت اجاره در آن قید شده باشد.

۲ – در دو نسخه تنظیم شده باشد.

۳ – به امضای موجر، مستأجر و دو نفر شاهد رسیده باشد.